Przyłącz się do nas!

Nie można zbudować silnej marki Złotowa bez poparcia jej idei przez mieszkańców. To mieszkańcy, a nie billboardy i spoty reklamowe, są najbardziej wiarygodnym źródłem informacji o mieście.

Koncepcja pozycjonowania marki

Dzięki przeprowadzonym badaniom i spotkaniom konsultacyjnym mogliśmy przejść do etapu generowania koncepcji wyróżnienia marki ZŁOTÓW. Spośród trzech wstępnych propozycji postawiliśmy na tę, która najmocniej wykorzystuje szczególne walory miejsca oraz pozwala na zajęcie wolnego miejsca na mapie percepcji miast. Wykrystalizowana koncepcja „Złotów. Wielkopolskie Zdroje” określa zarówno sposób komunikowania walorów Złotowa, jak i wyznacza kierunki rozwoju miasta, które powinny w pełni wykorzystać zasoby przyrodnicze i geograficzne do zbudowania oferty mieszkaniowej i pobytowej z najcenniejszą wartością dodaną, jaką jest zdrowie.

Zastosowane w sloganie marki wyrażenie „Wielkopolskie Zdroje” wiąże Złotów z wielkopolskim etosem pracy i powszechnie rozpoznawalną solidnością. Słowo „Zdroje” wskazuje wprost na obietnicę możliwości zadbania o zdrowie i urodę. Brak przemysłu ciężkiego, usytuowanie z dala od dróg ekspresowych i autostrad, czyste powietrze, czyste jeziora, ponadprzeciętna dbałość o porządek i zagospodarowanie terenów zielonych, piękna promenada z urokliwym krajobrazem, działające w Złotowie i okolicy niepubliczne ośrodki rehabilitacji i gospodarstwa agroturystyczne pozwalają spojrzeć na miasto, jak na potencjalnie nowy polski „kurort”.

Koncepcja zakłada stworzenie warunków do rozwoju nowych ośrodków agroturystycznych, hoteli oraz całego zaplecza gastronomicznego, a przede wszystkim umożliwia rozpoczęcie procesu pozyskiwania potencjalnych inwestorów chcących wykorzystać walory wizerunkowe Złotowa do lokalizacji w mieście dużego centrum odnowy biologicznej lub hotelu z profesjonalnym zapleczem SPA, który umożliwiałby także organizację profesjonalnych konferencji. W odróżnieniu od istniejących w Polsce uzdrowisk zorientowanych na interesantów NFZ, Złotów od początku stawia na rozwój usług jakościowych, umożliwiających mu zbudowanie wizerunku prozdrowotnej marki terytorialnej klasy premium.

Założeniem przyjętej koncepcji jest podniesienie atrakcyjności mieszkaniowej i pobytowej w Złotowie poprzez zwiększenie wyboru i dostępności różnych form aktywności sportowej, kulturalnej i gastronomicznej. Zbudowanie rozpoznawalnego wizerunku miejsca zdrowego niesie dla miasta i jego mieszkańców wiele nowych korzyści i szans. Pozwala na wykreowanie nowych produktów rolno-spożywczych, których sprzedaż zostanie wsparta wizerunkiem miejsca pochodzenia, zwiększa szanse na dalszy rozwój usług noclegowych i agroturystyki, powstanie nowych miejsc pracy oraz wykreowanie popytu na nowe profile kształcenia zawodowego.

Aktualności